مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت : اجرای امینانه نیات واقفین در سطح استان یک امر تبلیغی برای ترویج وقف است.
 
به گزارش راسخون به نقل از ندای انقلاب، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌ زین‌العابدینی در اسدآباد، اظهار کرد: اجرای امینانه واقفین خیراندیش، یکی از تکالیفی است که به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است.
 
وی با بیان اینکه یکی از تکالیف امینانه خیراندیش شهرستان اسدآباد بحث عزاداری برای ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: اجرای این امر با همایش «لبیک یا رسول‌الله» در این شهرستان انجام شد.
 
زین‌العابدینی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجرای امینانه واقفین خیراندیش را از برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و گفت: ما می‌خواهیم این برنامه‌ها را در یک مکان اجرا کنیم.
 
وی اضافه کرد: البته در طی ماه‌های رمضان، محرم و صفر این برنامه‌ها در یک مکان اجرا شده است.
 
مدیرکل اوقاف همدان با بیان اینکه طرح‌های لبیک یا حسین(ع)، رهروان زینبی با شعار «لبیک یا زینب(س)» را داشتیم، افزود: ویژه‌برنامه‌هایی را برای نوجوانان و شیرخوراگان در ایام ماه محرم اجرا کرده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: در اجرای برخی برنامه‌ها نواقصی وجود داشت که برای اجرای آنها در سال آینده برنامه‌ریزی بهتری را انجام می‌دهیم.
 
زین‌العابدینی با بیان اینکه مردم استان همدان ارادت و علاقه خاصی به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) داشتند، گفت: در قالب اجرای امینانه موقوفه‌های این استان حتماً نامی از حضرت اباعبدالله حسین(ع) برده شده است.
 
وی با بیان اینکه اجرای صحیح امینانه نیات واقفین در سطح استان یک امر تبلیغی برای ترویج وقف است، افزود: ما در اجرای این امینانه تکلیف شرعی داریم و امانت را به صورت صحیح اجرا می‌کنیم.
/2759/